2009. február 18., szerda

Az univerzum titkai (3) - Oktatási kérdések

Most pedig arról, mit és hogyan oktatunk mink, derék napszámosok. Igyekeztem minden terület képviselőit megsérteni.

3. Oktatási kérdések
  1. Ha olyan kurvajó a magyar oktatási rendszer, akkor miért hisznek oly sokan a horoszkópban, homeopátiában, ufológiában, sumér-magyar rokonságban, kitalált középkor-elméletben, Atkins-diétában, gyógyító kristályokban, a vitaminos szcientológusokban, stb?
  2. Miért és még meddig kell fejből tudni adatokat / évszámokat / vaktérképet / bármit, amiről tudod, hol kell keresni az interneten?
  3. Mikor dobják ki végre a Kodály-módszert, és kezdenek zenét tanítani?
  4. Minek kell verseket kívülről tudni? Miért pont azokat?
  5. Miért tanítunk meg mindent a központi idegrendszer kémiai működéséről, és semmit arról, hogy melyik fa vagy bokor micsoda?
  6. Miért nincs filozófiaoktatás? Miért ilyen szánalmasan kevés az állampolgári ismeretek oktatása?
  7. Miért van külön kémia, biológia és fizika? Ha már van, miért nincsenek szinkronban?
  8. Miért nincs szinkronban a magyar, a történelem, az ének és a rajz? – Na jó, itt csúsztatok, mert nem azonos az évek száma, amelyben oktatják, de akkor is…
  9. Miért időrendben kell oktatni az irodalomtörténetet? Miért Odüsszeia 14 évesen és Mikszáth 17 évesen?
  10. Miért számláló nélküli magnóval kell nyelvi segédanyagokat hallgatni?

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kérdések. Az előző két rész kérdései és ezek is szerintem nagyon sokszor , sok helyen elhangzanak a tanárikban. Akár mind a harmincat így ahogy van el lehetne küldeni "illetékes elvtársnak" is.

    VálaszTörlés
  2. 1. A magyar oktatási rendszer nem jó.
    2. Ezt én is szeretném tudni...
    3. Egy ismerősöm mesélte, hogy az ő iskolájukban az ének órán musical dalokat, könnyűzenei slágereket énekeltek, amihez a tanár legtöbbször gitározott, és persze azok akik játszottak valamilyen hangszeren, szintén becsatlakozhattak. Én személy szerint baromira tudnám élvezni az ilyen jellegű ének órákat.
    4. Hát azért, hogy fejlessze a diákok memóriáját és szókincsét! Ráadásul ezek klasszikusok! Ennyit csak megérdemelnek...(Kéretik ironikus hangnemben olvasni.)
    6/2. Hogy jól működő, minden hülyeségre rábólintó, kellemesen irányítható állampolgárokat neveljünk a demokrácia jegyében.
    9. És egyáltalán miért nem tanítanak semmit és senkit Kassák után? (Már ahol eljutnak odáig.) Hol van Janikovszky Éva, Szabó Magda és Varró Dániel?
    10. Hogy az óra felében a diákok nyugodtan felkészülhessenek lelkileg a magnóhallgatásra, míg a tanár megtalálja a megfelelő részt.

    VálaszTörlés
  3. 11. Kell, hogy mindenki (tudjon) tanuljon deriválni?
    12. Ha kell irodalomtörténetet tanulni, miért nem kell más művészet (zene, tánc, színház, képző és ipar) történetét ismerni?
    13. Miért nem tanítható valódi történelem?
    14. Mi baj lenne ha mondjuk aikidozni tanulnának, kis labda hajítás helyett?

    VálaszTörlés
  4. 2. Mert kínos ha Pécsre akarsz menni és csak az osztrák határon észleled, hogy rossz vonatra száltál. Mert szakácskönyvből is lehet főzni, de gyorsabb, egyszerűbb ha fejből csinálod. (Ennek ellenére szerintem is túlzásba viszik)
    5. Nem tanítják, bár lenne értelme, pl. csodálatos lenne ha nem zabálna mindenki fájdalomcsillapítókat. Növényeket tanulni meg olyan mint évszámokat. (kiv. ha létezne olyan, h terepgyakorlat)
    7-8. Mert azokat az embereket akik több oldalról képesek egy adott kérdést/problémát vizsgálni, (esetleg képesek még egyes összefüggéseket is felismerni), elítélik, kirekesztik és/mert félnek tőlük

    VálaszTörlés