2009. február 16., hétfő

Az univerzum titkai (1) - Munkaügyi kérdések

Egyre többet gondolkodom az utóbbi időben azon, hogy mennyi megválaszolatlan kérdés is van a mi gyönyörű hivatásunkkal kapcsolatban. Rájöttem, hogy ez nem véletlen. Oka s egyben célja, hogy a ma ismert világegyetem legfontosabb rejtélyeit – honnan jövünk, miért élünk, hová tartunk – megfejtsük, s ezek csakis akkor fejthetőek meg, ha az alábbi kérdésekre már választ kapott az emberiség.

5 napig egy-egy csokor kérdést olvashatnak itt, és e posztok nem lesznek az eddigiekhez hasonlóan mókásak és kacagtatóak. Akinek nem inge, ne vegye magára. A kommentek le vannak tiltva, amíg az utolsó, 5. poszt is meg nem jelenik. Vitaindítók is lehetnek a kérdéseim, ha akarja a drága olvasótábor.

1. Munkaügyi kérdések
  1. Miért nincs szakfelügyelet, és miért taníthat élethossziglan olyan ember, aki erre teljesen alkalmatlan? És ha már így van, nyugdíjba vonulásakor miért szép virágcsokrot kap?
  2. Miért gondolja az iskolaigazgató, hogy minden tantárgy módszertana nemcsak a kisujjában van, hanem jobban oktatná a tárgyat a tantestület minden tagjánál?
  3. Miért nem vehet fel egy tanár kényelmes ruhát? Miért lehet egy diákra írva a teljes szlengszótár?
  4. Miért jön mindenki azzal, milyen jó a tanárnak, hogy van nyáron két szabad hónapja? A többi tízzel mi a helyzet?
  5. Miért kell diplomás embereknek a vécében dohányzókra vadászni, vagy a tartályban túrni az odarejtett matekpélda-megoldásokat keresve?
  6. Mi a funkciója az osztályfőnöki munkaközösségnek?
  7. Miért érzi magát a tanár felettesének a gazdasági vezető? Hát a konyhás? És a portás?
  8. Miért számít 0 óra munkának egy 3x24 órás osztálykirándulás vagy 6x24 órás tábor?
  9. Miért van némelyik diáknak jobb autója, mint a tanároknak?
  10. Miért van jobb autója a sítáborszervező meg az angol nyelvi utat szervező tanárnak, mint a többinek?

3 megjegyzés:

  1. 1. És nyugdíjba vonulás után mégis miért jön vissza tanítani???
    3. Mert a kényelmes ruha bizonyára nem elég példamutató a diákok számára és egyébként is milyen tiszteletet parancsoló (még véletlenül se szánalomra méltó), hogy a tanár még ezt is kibírja, csak hogy őket taníthassa.
    7. Mert több fizetést kapnak? (Nem tudom, csak tipp.)
    8. Miért számítana? Hisz akkor a tanár is nyaral és kikapcsolódik!

    VálaszTörlés
  2. 6. Most, hogy az osztályfőnöki szerep is teljesen esetleges, illetve gyakran az adminisztratív feladatok kényszerű ellátására korlátozódik, az ofő munkaközösségnek nincs sok értelme. Ha az osztályfőnöki szerepnek lenne aktuálisan érvényes tartalma, fizetett órakerete, akkor egy ilyen nevet viselő munkacsoport is tudna mit kezdeni magával.

    VálaszTörlés
  3. Igen, kedves Névtelen, a kérdés nyilván valójában ez.

    VálaszTörlés