Rövid szemelvények egy hiánypótló oktatásügyi kézikönyvből. Első rész.
fogadóóra – a tanár verbális védekező mechanizmusainak begyakorlási terepe; összejövetel, amelynek során a szülő lerántja a leplet a tanár pedagógiai baklövéseiről, illetve a pedagógusnak módja nyílik bebizonyítani a szülő totális inkompetenciáját.
minőségbiztosítás – adminisztratív fogalom; nagy mennyiségű, részben az adatvédelmi törvények megszegésével gyűjtött személyes adat együttesét eredményezi. Az adathalmaz több szempontú többszörös kinyomtatásával létrejött iratkupac segít fenntartani a látszatát annak, hogy a tanárok nem tehetnek meg akármit.
minőségi bérpótlék – bruttó pénzösszeg, amelyet az iskolavezetéssel baráti kapcsolatot ápoló pedagógusok kapnak (kaptak?), az általuk sütött sütemények ízének színvonala alapján.
NAT – Nemzeti Alaptanterv; írott malaszt, amely a megtanítandó tananyagot tartalmazza, és amelynek hatóköre a folyosón, az osztályterem ajtajánál végződik.
szakfelügyelő – régészeti fogalom; iskolákat járó kedves és korosodó hölgy, aki az átkosban fenntartotta a látszatát annak, hogy a tanárokat szakmailag ellenőrzik.
szülői munkaközösség – iskolaigazgatók személyes sármjának / szexepiljének megcsillantására szolgáló, évente kétszer ülésező csoportterápiás foglalkozás. Funkciója az iskola feletti szülői kontroll illúziójának megteremtése.
vendetta – ellenszenves, buta, protekciós gyerekek felzárkóztatására történő pedagógia kísérlet.
2009. március 16., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése