2009. április 1., szerda

A szellem napvilága

Kedves olvasóim, örömtől reszkető hangon nyújtok át Önöknek egy csokrot abból a virágoskertből, amelynek illatait szippantva jellemünk és értelmünk egyaránt éteri magaslatokra tör. Következzenek a világ leghasznosabb, legszemfelnyitóbb (?) linkjei.
  1. Kedvenc honlapomon (www.mariaorszaga.hu) végre kendőzetlen változatát olvashatjuk a magyarság őstörténetének, így például minden évszám látható, amikor a szíriusziak a földre látogattak.
  2. Kettes számú kedvencem az a honlap, amely egy minden iskoláskorút érintő kérdésre adja meg a választ, vagyis hogy mi a teendő, ha bérmálkozás előtt maszturbáltunk volna.
  3. A politika embert és közösséget egyaránt formáló világából most egy Petőfi kapcsán kirobbant vita videóját osztom meg Önökkel, jelige: "kinek a kurv'anyját?'
  4. És ha már Petőfi, akkor nézzük tágabb összefüggésben a reformkort. Jómagam eddig nem sejtettem, hogy Kossuth Lajos "a Magyar Mao Tce Tung", de ha jobban végiggondoljuk, oly evidens ez, hogy szinte sajnálom, hogy az ötletgazda már a Szíriuszon lehet.
  5. Más. Sokakat foglalkoztat, hogy mi lenne az optimális megoldás az iskolai agresszióra. Nos, nem kell tovább kutatni, egy derék pedagógus emberfeletti pátosszal osztja meg olvasóival a makarenkói felfedezést: a gyereket ütni kell.
  6. Egy igazi punk nem ragadhat le a szélsőbaloldal sekélyes világában, így Pozsonyi Bucó szelllemének fáklyafényénél most megoldódik a cigánykérdés. Olvasás után kérem Önöket, tegyék fel a népszerű ideológus kérdését úgy, hogy a cikkben legtöbbször szereplő tulajdonnevet "Pozsonyi"-ra cserélik.
  7. Rózsaszín alapon rózsaszín feliratokat ígérhetek Önöknek, ha meglátogatják hazánk legszebb és tán leglelkesebb független Hello Kitty oldalát. Állat!
  8. Individualista korunkban mindenki egyéniség akar lenni. Nem úgy ez a zenekar. Ők arról szavaztatják meg rajongóikat, hogy kire hasonlítanak leginkább. Ha az oldalon járnak, kérem, mindenképpen hallgassanak is bele az onnan elérhető éteri dallamokba.
  9. Ha már a zene kincsesbányájában matatunk, adekvát megosztanom Önökkel egy felfedezést. Míg Goethe rothadó almákat szagolgatott munka közben, van nálunk olyan rocklegenda, akinek erre semmi szüksége. Nemcsak a kemény zenék dalszövegírását forradalmasítja, de nyelvünket is, méghozzá a legegyszerűbb aljzószerekkel. Repatarurgyán!
  10. És végül az emo-ról, erről a csodálatos irányzatról, amely minden bizonnyal a könnyűzene, de továbbmegyek, a zene megszületésének végső értelmét adja. Egy honlappal és egy videóval búcsúzom mára.
Remélem, mindenki jobb ember lett, legalább egy kicsit, ettől a sok pozitív élménytől. Köszönöm a figyelmet.

8 megjegyzés:

  1. Az 5. pontban megemlített "derék pedagógus" írása körül egy tartalmas vita zajlott még a megjelenés idején (2006 őszén) az osztályfőnöki egyesület szakmai napján.
    A vita még mindig aktuális (sőt egyre aktuálisabb) anyaga megtalálható a következő webhelyen:
    http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=403

    VálaszTörlés
  2. Igen, én is olvastam, de áprilisi tréfának csak a "derék pedagógus" írása felelt meg, szerintem. Azt az áporodott, kiégett, komenista/náci szellemiséget nem akartam kihagyni.

    VálaszTörlés
  3. Nem értek ugyan egyet az idézett "derék pedagógussal", mint az említett vitából kiderült, más sem, de azért a "kiégett, komenista/náci" jelző nem illik rá. Inkább konzervatív, aki tehetetlen kétségbeesésében gondolkodik erőszakos megoldásokon. Napjainkban, amikor a "tanárverés" témája a média egyik kedvenc csemegéjévé vált, ismét fel- felüti a fejét ez a fajta megközelítés. Nem is ritkán.

    VálaszTörlés
  4. "Tudták, hogy megverhetnek, és ezt én is tudtam. Ezért is kellett ritkán megverni, testi fenyítést alkalmazni. A rendszer logikájából következően a nagy többségnél erre nem is volt szükség. Elég volt tudni, hogy bármikor megtehetik. A többséget sok egyéb mellett ez is visszatartotta a komolyabb fegyelmezetlenségtől." - ez a diktatúrák légköre, és aki ezt visszasírja, pláne az iskolában, az komenista/náci, szerintem. Persze nem mosom össze a kettőt, de ez itt az érintkezési pontjuk. Így - bár sajnálom a bácsit - nem vonom vissza a jelzőimet. A konzervatív szerintem nem ez, legalábbis akiket ismerek, konzervatív pedagógusokat, azok nagyon másmilyenek...

    Amúgy mindenki szíjazza be magát, mert belevetettem magam a pedagógiai szakirodalomba, és holnaptól sorozatban fogom gyalázni a gyakorlati tudással nem rendelkező elméleti szaktekintélyeinket! Király lesz! :-)

    VálaszTörlés
  5. Sz'sz!

    >mert belevetettem magam a pedagógiai >szakirodalomba, és holnaptól sorozatban fogom >gyalázni a gyakorlati tudással nem rendelkező >elméleti szaktekintélyeinket! Király lesz! :-)

    gyalazni eleg ostobasag, sokkal stilusosabb lenne valami szatirikus vagy vicces stilust valasztani, mert kulonben felmerulhet a kerdes, vajh ki ez az onjelolt zseni, aki mindent jobban tud:-P

    VálaszTörlés
  6. Vállalom, hogy önjelölt zseni vagyok, egyetlen igazi ebben a biztos értékrend nélküli, kaotikus világban. :-)))

    VálaszTörlés
  7. az gáz, Hajdú Pajtás, mert az önjelölt zsenik még az általad szapult neveléstudálékosokhoz képest is gagyik:-) De hát Te tudod:-)))

    VálaszTörlés
  8. Szerintem a blogolás ab ovo és per definitionem önjelölt zsenik észosztása, nem? Én pl. azok blogjait olvasom, akiktől szívesen fogadom az észt, és azokét nem, akikre nem vagyok kíváncsi. Miért lenne ez gagyi?Ez a szféra erre való. Az más kérdés, hogy sok nagyon szakszerű blog írói nem ismerik be mindezt.

    VálaszTörlés