- Egy viccet tudsz, és azt sem te találtad ki. Például ha minden reggel „jó estét” köszönéssel lépsz az osztályba.
- Azt hiszed, hogy egy gyerek meg tud hatódni Goethe Rémkirály című balladájától.
- Külön eszközt viszel (például cipészkalapácsot) a tanári asztal püföléséhez, amikor csendet akarsz teremteni.
- Minden este úgy gondolod, hogy ennyi feszültség után megengedhetsz magadnak egy pohárka tömény alkoholt. Absztinensek esetére: minden este úgy gondolod, hogy ennyi feszültség után megengedhetsz magadnak egy kis tábla csokit. Nagyon önmegtartóztatóknak: minden este úgy gondolod, hogy ennyi feszültség után megengedhetsz magadnak még öt miatyánkot és hét üdvözlégyet.
- Azt gondolod, hogy költők robbantották ki az 1848-as forradalmat. A nagy generáció, főleg Bródy János, élen járt a Kádár-rendszer lebontásában, és az István, a király nemzeti érzelmű darab. A Terror Háza jó hely, szemléletesen mutatja be, hogy lényegileg a kommunizmus és a nácizmus egy tőről fakadnak. Úgy véled, te objektívan tanítod a történelmet.
- Gyereket kell megkérned, hogy helyezzen üzembe egy videomagnót, és indítsa is el az abba elhelyezett kazettát. Utána a tévén nem sikerül megtalálnod a hangerő állításának módját, és ezért 45 perc üvöltésben ül a tanulócsoport, mert ezt már cikinek érzed megkérdezni a kölöktől.
- Hatékonynak gondolod a „Nem muszáj ebbe az iskolába járni”, valamint a „Hogy lehet ilyen disznóólban létezni” formulákat annak ellenére, hogy születésed óta itt élsz, ebben a társadalomban.
- Komolyan gondolod a „tanulmányi kirándulás” kifejezés első szavát, és amikor osztálykiránduláson vagy, szemhunyást sem alszol, mert egész éjjel lábujjhegyen a folyosót rovod, nehogy véletlenül a tizenkét éves lányok átmenjenek a tizenkét éves fiúk szobáiba.
- Azt hiszed, hogy ha meggyőzően és szívhez szólóan kéred, akkor az osztálykarácsonyi névhúzás után a gyerekek nem fogják a cetliket egymás között elcserélni.
- Tisztában vagy azzal, hogy csakis az általad íratott dolgozatoknál nem tudnak puskázni a tanulók.
- Tántoríthatatlanul vallod, hogy a szöveges matekpéldák nem pusztán a gondolkodás különféle készségeit fejleszthetik, hanem alkalmasint az erkölcsi érzéket és a humánumot is.
- A kicsengetés neked szól, és az órának akkor van vége, amikor te mondod.
2009. április 4., szombat
Intő jelek
Van egy kolléganőm, aki szentül hiszi, hogy a diákok néha ellopják az asztaláról a dolgozataikat, amikor ő éppen nem figyel. Ő adta az apropót arra, hogy vészriadót fújjak kedves mindnyájuknak: következzen tehát néhány intő jel, hogy esetleg nem a tanári pálya kiválasztása volt életed legjobb döntése.
Címkék:
módszertan
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Ajaj, a technika üzembe helyezése nekem is gond, kerülöm is, és idegesít is, hoyg kerülöm. Mondjuk a számítógéppel jól elvagyok. Akkor reménytelen eset vagyok?
VálaszTörlésKirándulásnál még pályakezdőként láttam a helyzet reménytelenségét, ezért kirándulásokon általában alszom. Feltéve, hogy nem csöpög rám a víz a fűtetlen szobában télen... Talán mégsem vagyok reménytelen eset?
Höhö, ki vagyok én, hogy ítélkezzek - ezért írtam a leadbe az "esetleg" kifejezést, de amúgy az ilyen leegyszerűsítő és sarkított ítéleteimet nem komolyanvétel igényével helyezem el itt... :-) Különben is, ha blogod van (márpedig olvasom is rendszeresen), akkor a technikás rész nyilván nem vonatkozik Rád.
VálaszTörlés